Backoffice uitbesteden
Jij bent kei hard aan het knallen met het uitbouwen van jouw business en het werpt zijn vruchten af. Je mag steeds meer nieuwe klanten verwelkomen, je breekt omzet records en bent misschien wel bezig met het (verder) uitbreiden van jouw team. HEER-LIJK!
Je bedrijf groeit dus als kool, maar dat betekent dat alle randzaken (je weet wel, die taken die jou niet direct geld opleveren) net zo hard meegroeien. Zeg maar dag tegen je uurtjes in de sportschool, de date night met jouw partner of de stapavond met vrienden.
Deze extra taken gaan niet alleen ten koste van jouw vrije tijd, het gaat helaas ook ten koste van jouw bedrijf. Je kunt simpelweg minder uren besteden aan de winstgevende taken. Om het dan nog niet eens te hebben over de onrust die je ervaart door alle ad-hoc taken die op je bordje komen te liggen en het aantal keren dat er door je hoofd spookt: ‘Shit, ik moet dit nog doen’.
Zeg nou eens eerlijk: dit is niet waarvoor je bent geen ondernemen, toch? Je krijgt er geen energie van en het komt de verdere groei van jouw bedrijf ook niet ten goede. Eén ding is zeker: dit moet anders. En het kán ook anders!
Klaar voor de volgende stap
in jouw ondernemersreis?
Iedereen heeft taken om uit te besteden, ook jij!
We horen je al denken:
- “Ik wil taken niet loslaten want het is mijn bedrijf en ik kan dit het beste.”
- “Voor de taken die ik zou willen uitbesteden heb je specifieke kennis nodig.”
- “Het kost te veel geld om dit soort dingen uit te besteden.”
- “Nu is het te vroeg om uit te gaan besteden.”
“Mijn klanten verwachten persoonlijke aandacht van mij.”
We snappen het echt wel. Jouw bedrijf is jouw kindje en het is lastig om dingen los te laten. Maar juist als je wil dat jouw bedrijf groeit, moet je niet meer alles zelf willen doen. Bedenk dit eens: wat als je bedrijf 5 keer zo groot zou zijn? Zou je dan steeds alles zelf doen? Nee toch? Lijkt het je dan niet veel slimmer om je backoffice nu al op een manier in te richten die ervoor zorgt dat jouw bedrijf klaar is voor deze groei? Want spoiler alert: het ‘juiste’ moment waar jij nog op zit te wachten, dat is er al.
Met behulp van gestroomlijnde en efficiënte processen kan iedere ondernemer een deel van zijn taken uitbesteden. Het zorgt er juist voor dat je meer tijd overhoudt voor zaken die er toe doen: zorgen dat jouw klanten blij zijn en zorgen dat er meer omzet in het laatje komt. En die maandelijkse investering? Die verdien je makkelijk terug nu je zoveel tijd overhoudt!
voorbeelden van taken die je
zou kunnen uitbesteden
- bijhouden mailbox(en)
- verkoopfacturen opmaken
- onboarding klanten
- inkoopfacturen controleren
- nieuwsbrief schrijven
- documentbeheer
- social media posts inplannen
- belastingaangifte voorbereiden
- agendabeheer
- contactpersoon medewerkers
- kerstborrel organiseren
- onboarding medewerkers
- CRM systeem beheer
- website updaten
- betalingen klaarzetten
- klantenservice
- debiteurenbeheer
- sollicitatieprocedure coördineren
- presentaties voorbereiden
- processen beschrijven
- e-mail templates schrijven
- uren- en km registratie
- relatiegeschenken verzorgen
- planningen maken
- automatiseringen doorvoeren
- salarisadministratie
- contactpersoon accountant
- verzekeringen nalopen
- budgetbeheer
- financiële overzichten maken
- kvk wijzigingen
- fungeren als klankbord
- systemen inrichten
- social media posts schrijven
- ondersteunen bij audits
- inrichten boekhouding
- interactie op social media
- technische ondersteuning
- leads nabellen
- & nog veel meer
ons team:
Imani
Charlotte
Elza
onze werkwijze:
Hoe ziet een samenwerking tussen jouw bedrijf en Maison Maan eruit?
1.
Online kennismaking
We plannen een online kennismaking in en leren we jouw bedrijf beter kennen. We bespreken waar je tegenaan loopt, wat jouw doelen zijn en welke taken je graag uit handen zou willen geven.
2.
Live
kick-off
Tijdens de kick-off duiken we dieper in jouw bedrijfsprocessen en stellen we een plan op. We bespreken welke taken we voor je uit handen nemen en maken concrete afspraken over de uitvoering en planning.
3.
Let's get
to work
Je krijgt een vast aanspreekpunt uit ons team toegewezen en we gaan direct aan de slag met de afgesproken taken, houden je waar nodig op de hoogte en denken actief met je mee om jouw doelen te bereiken.
Onze pakketten
Tijdens de online kennismaking bespreken we jouw wensen, doelen en verwachtingen. Op basis hiervan bepalen we samen hoe onze samenwerking eruit moet zien en welk pakket hier het beste bij aansluit. Onze dienstverlening blijft uiteraard van dezelfde hoge kwaliteit, ongeacht het gekozen pakket. Het pakket dat je kiest, bepaalt de hoeveelheid en omvang van de taken die wij voor je uitvoeren, evenals de frequentie waarmee wij tijd reserveren om bijvoorbeeld jouw mailbox bij te houden. Of het nu gaat om dagelijkse ondersteuning, wekelijkse updates, of hulp tijdens piekmomenten, er is altijd een pakket wat past bij wat jij voor ogen hebt.
En nee… de inhoud van dit pakket is niet in beton gegoten. We weten als geen ander dat er allerlei ad-hoc taakjes naar boven kunnen komen waar je nog niet eerder mee te maken hebt gehad, dus hier is gewoon ruimte voor binnen jouw pakket. En is deze ruimte er niet binnen het pakket omdat het een grote terugkerende taak betreft? Dan trekken wij vanzelf even aan de bel. Zo zit je nooit met onverwachte kosten en hoef je ook niet na te denken over welke taken je wel en niet over de schutting gooit. Zo hoef jij je echt alleen nog maar bezig te houden met het ondernemen!
Business support
Essentials
Voor de kleine ondernemers die net dat beetje extra ondersteuning kunnen gebruiken bij bijvoorbeeld een grote, maandelijkse klus.
€295,- per maand
Business support
plus
Een solide basis voor ondernemers die structurele ondersteuning zoeken en willen bouwen aan een gestroomlijnde werkweek.
€699,- per maand
Business support
Pro
Voor de ondernemer die behoefte heeft aan rechter-hand die iedere week bijvoorbeeld een dagdeel ondersteunt bij uiteenlopende taken.
€1.150,- per maand
Business support
Complete
Uitgebreide ondersteuning waarbij er dagelijks ruimte is voor bijvoorbeeld het bijhouden van mailboxen en het bijwerken van planningen.
€1.699,- per maand
Business support
Premium
Niet alleen dagelijks contactpersoon voor jou, maar ook voor jouw medewerkers en klanten. Wij runnen de volledige backoffice van jouw bedrijf.
€2.250,- per maand
Liever zelf aan de slag?
Vind je het (nog) te spannend om taken uit te besteden en/of lijkt het je leuk om zelf aan de slag te gaan met jouw backoffice maar weet je niet waar je in hemelsnaam zou moeten beginnen? Misschien is ons 1:1 Backoffice Transformatie Traject iets voor jou!
Klaar voor de volgende stap?
Het is tijd om jouw business te laten groeien.
Zullen wij je dat duwtje in de rug geven?
contact
contact
Wil je meer weten over onze werkwijze en denkwijze én ben je eigenlijk wel benieuwd naar onze frisse blik? Het team van Maison Maan staat voor je klaar! Neem hier contact met ons op en dan komen wij zo snel mogelijk bij je terug.